Laktózérzékenység, tejallergia, tejcukor érzékenység, laktózintolerancia.

Receptek laktózmentes étrendhez

Készítsünk otthon laktózmentes alapanyagokat – alternatív túró

Nyomtatás Nyomtatás

Alternatív túró készítése házilag. Laktózmentes tejmentes.Ötlet sorozatot indítunk, hogyan készíthetünk otthon laktózmentes finomságokat, melyekkel a tejből készült termékek illúzióját adhatjuk vissza!

Laktózmentes túrójellegű finomságok

Ezeket úgy készíthetjük el, hogy sem tej, sem gluténtartalmú gabona nincs benne, így gyakorlatilag a laktózintoleranciások, a tejfehérje allergiások, és a gluténérzékenyek is fogyaszthatják!

Alternatív túró tojásból

Hozzávalók 1 adaghoz:

  • 1 dl rizstej (rizsital)
  • 1 db tojás
  • 1 kiskanál cukor
  • pici só
  • vanília aroma 1-2 csepp, de lehet ízesíteni őrölt fahéjjal is!

Elkészítése:
A rizstejet fel kell forralni. Közben a tojásokat lazán felverjük. Amikor forr a víz, hozzákeverjük a cukrot, sót, a vanília aromát, és jó alaposan elkeverjük. Utána lassan belecsorgatjuk a felvert tojás sárgát, és kb 5-8 percig főzzük. Leszűrjük, alaposan lecsepegtetjük, tiszta gézbe vagy konyharuhába tesszük, és fellógatva 2-3 órán keresztül hagyjuk a maradék levet is kicsöpögni belőle. Lehűtjük, és fogyasztásig hűtőben tároljuk..

Ha sósan szeretnénk elkészíteni, akkor cukor helyett, kicsit több sóval lehet készíteni, illetve fűszerezhető őrölt köménnyel, snidlinggel, petrezselyemzölddel vagy medvehagymával is!

Korábbi cikkünkben is érintettük már a témát: alternatív vaj, túró tojásfehérjéből és “tejföl”.

Alternatív túró tofuból

A készen kapható tofu létezik natúr és füstölt változatban is.

  • Ha édes tofu túrót szeretnénk készíteni,
    akkor a natúr változatot villával összetörjük, és kevés vaníliás cukorral, ízlés szerint cukorral kikeverjük.
  • Ha sósan szeretnénk,
    akkor fűszerpaprikával, őrölt köménymaggal, apróra vágott lila hagymával, pici sóval körözöttet is készíthetünk belőle.
    Zöldségekhez villával összetört avokádóval is készíthetünk belőle, akár a füstölt változatból mártogatóst.

Ricotta jellegű szójakészítmény

Hozzávalók 1 adaghoz:

  • 1 dl szójatej (szójaital)
  • 3 evőkanál almaecet

Elkészítése:
A szójatejet fel kell forralni.
Amikor elkezd forrni, hozzákeverünk 2 evőkanál almaecetet, és jó alaposan elkeverjük.
Rögtön elzárjuk alatta a hőt. 1-2 percen belül kicsapódik a túrójellegű rész, és sárga lé marad mellette vissza.
Az egészet leszűrjük, és folyóvízzel kicsit át is öblítjük, hogy ne legyen savanyú, alaposan lecsepegtetjük, sőt kicsit ki is nyomkodjuk belőle a visszamaradt „savót”.
Bármilyen edénybe tesszük, annak veszi fel a formáját. Ízlés szerint akár sósan, vagy édesen is ízesíthetjük.

Felhasználásuk:

  • édesen elkészítve betölthetjük palacsintába
  • édesen, friss gyümölccsel keverve gyümölcsös túrónak
  • hideg töltött paradicsomhoz, vagy hideg töltött paprikához körözött jellegű ízesítéssel
  • túrókrémként kenhetjük kenyérre, péksüteményre is
  • túrós tésztához ízlés szerint édesen vagy sósan

 



Kapcsolódó bejegyzések:

Tejmentes vajhelyettesítők
Tejmentes vajhelyettesítők

Tejallergia és laktózintolerancia esetén is hasznos tipp, otthon olajos magvakból készíteni alternatív, tejmentes vajhelyettesítőket.

Készítsünk otthon növényi italokat!
Készítsünk otthon növényi italokat!

Az üzletekben kaphatóak növényi italok: tejmentesek így laktózérzékenyek, tejallergiások is fogyaszthatják őket. Jók, de nem olcsóak, készítsünk mi otthon!

Laktózmentes termékek készítése házilag
Laktózmentes termékek készítése házilag

A tejcukor érzékenységben szenvedő betegek számára fontos tartózkodni a laktóz tartalmú ételektől, italoktól. Ha biztosra akarnak menni laktózmentes termékeket esznek,...

, , ,
ugrás az oldal tetejére